Een paar dagen verwennerij - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu Een paar dagen verwennerij - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu

Een paar dagen verwennerij

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

12 December 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

De reis naar Nieuw Zeeland is lang en beslaat 2 nachtvluchten met een overstap. Om het mezelf gemakkelijk te maken hou ik heen en terug een stop van 2 dagen in Kuala Lumpur.
Mijn plan: niks doen, relaxen aan het zwembad van het hotel, lezen, slapen. Kuala Lumpur is vast een hele interessante stad maar dat boeit me nu even helemaal niet. Ik ga nog genoeg mooie dingen zien.
Mijn vlucht met KLM was 2 uur vertraagd maar dankzij een stoel in Economy Comfort Zone en een vrije stoel naast me heb ik goed geslapen. Normaal doe ik geen oog dicht tijdens zo'n vlucht. Aangekomen op KLIA was er een probleem met de bagageafhandeling en konden we nog een uur wachten bij de bagageband. Omdat ik geen zin had om ook nog eens anderhalf uur in het OV te gaan zitten na zo'n lange vlucht besloot ik een taxi te nemen. Gemak en snelheid gaan voor alles.

Hm...

De taxi had de airco op vriezen staan, de ramen volgeplakt met zonnewerende schermen waardoor ik niet naar buiten kon kijken en nam per ongeluk (in een poging de file te ontwijken) een verkeerde afslag. Hij heeft het extra bedrag wel netjes van zijn honorarium afgetrokken, maar de rit duurde wel 1 uur 3 kwartier dus ik kwam bevroren en uitgehongerd aan, om een uur of 9.
Maar dan heb je ook wat: ik heb tegen een fikse korting via internet een 'Club Room' geregeld in het Sheraton Imperial en dat betekent dat ik in een toch al sjiek hotel mag verblijven in een zaal van een kamer op de Executive Floor met allerlei extra's, behandeld word als 'preferred guest' en de hele dag door getrakteerd word op hapjes en drankjes in de speciale club lounge.
Het uitzicht is vanaf mijn kamer op de 37e etage is prachtig. Het hotel beschikt over de nodige restaurants, bars en andere faciliteiten dus ik ben nog maar even heerlijk gaan eten in het buffetrestaurant.

Dankzij homeopathische pilletjes genaamd 'No Jet Lag', mij toegeschoven door een lieve collega, heb ik ook inderdaad hoegenaamd geen jetlag! Ik slaap hier heerlijk uit, dool wat door een lelijk en duur winkelcentrum tegenover het hotel en lig aan het zwembad. Gisteren was het bewolkt met af en toe een bui maar vandaag is het heerlijk zonnig. In Nieuw Zeeland is het hooguit 20 graden dus ik moet hier even mijn zomergevoel pakken.
Tussen 5 en 8 worden we in de lounge getrakteerd op alcoholische dranken (en ze blijven maar bijschenken) en een buffet met hoog culinaire hapjes. De rest van de dag moeten we ons behelpen met sandwiches, softdrinks, thee en koffie, snoep en gebakjes (met stukjes goud erop).

Ik wil hier eigenlijk niet weg maar moet zo uitchecken voor mijn vlucht naar Auckland. Maar voordat ik naar het vliegveld ga, ga ik eerst nog even langs de spa voor een gezichtsbehandeling en een Balinese massage.

Helaas kreeg ik zonet per sms een bericht dat mijn vlucht 'retimed' was en wel naar morgenochtend 8 uur; oftewel een vertraging van 10 uur. Verder geen mededelingen dat ik een hotel aangeboden krijg of zo. Telefonisch is Malaysia Airlines onbereikbaar. Na overleg met de staf hier ga ik gewoon straks naar het vliegveld om te kijken of ze iets voor me geregeld hebben. Zo niet, dan neem ik zelf wel een hotel op het vliegveld. Mijn huidige verblijf is namelijk nogal ver van de stad.
Nu maar hopen dat ik morgen zo laat nog wel terecht kan bij mijn AirBnB gastheer in Auckland, die moet nu tot na middernacht opblijven om me te ontvangen.

Okee, ik ga snel inpakken en dan naar de spa! Ach en wee

  • 12 December 2015 - 11:50

    Dop:

    Onlangs je delays klinkt t allemaal heerlijk! Enjoy! En ben benieuwd hoe t nu verder gaat, of je al iets weet/ze al iets voor je geregeld hebben.... XDop

  • 12 December 2015 - 13:43

    Syb:

    het is een hele safari daar, geniet , let op en relax , groet Siboo

  • 12 December 2015 - 15:55

    Susanne Bulten:

    We zijn uiendelijk met zijn allen n een bus naar het Marriott Putrajaya gebracht, een uur rijden van het vliegveld. Kwamen hier tegen half 11 aan en kregen nog gratis eten. Morgen om 5 uur ontbijten en dan weer met de bus naar het vliegveld. Laten we hopen dat het vliegtuig op tijd vertrekt.

  • 12 December 2015 - 16:23

    Theo:

    Happy adventure Susanne ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Susanne

Actief sinds 12 Juli 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 60987

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 13 Januari 2016

Nieuw Zeeland

27 Juni 2009 - 03 Augustus 2009

Thailand en verder

04 September 2006 - 02 Februari 2007

nepal-tibet-thailand-laos-cambodja-burma

Landen bezocht: