Aangekomen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

28 Juni 2009 | Thailand, Bangkok

In een roze taxi zoevend over de Thaise highway voel ik me een beetje thuiskomen. Bangkok, vroeger haatte ik het. Druk, benauwd, lawaaiig, decadent, commercieel, een overdosis voor de zintuigen enzovoort. Maar sinds we er tijdens onze lange reis van 2007/2008 onze 'vaste basis' hadden, zijn we het hier echt leuk gaan vinden. Het sfeertje, de chaos, de tegenstellingen: hoge, hypermoderne wolkenkrabbers torenen uit boven houten huisjes en glanzende tempeldaken, glossy winkelcentra met Gucci en D&G staan naast stinkende watertjes en onder de Skytrain verkopen oude mannetjes met strohoeden en handkarretjes etenswaren. Alles kan er en alles is er te krijgen.

Eigenlijk kwam ik nooit in Khao San Road - zeg maar het Damrak van Bangkok. Een soort toeristenkermis voor backpackers. We zaten altijd in een onbekende buurt, in ons vaste hippe designhotel Reflections. Maar sinds dit is verhuisd heeft het geen tuin of zwembad meer en dat neemt toch veel van de charme weg. In zo'n hete stad als Bangkok wil ik toch wel erg graag een zwembad bij mijn hotel hebben.
Dus proberen we nu een nieuw hotel uit, het Navalai River Resort. Een sfeervol gebouw pal aan de rivier, met een mooi houten terras waar je kunt zitten en eten. Onze kamer is een speciale 'River Breeze Suite', smaakvol ingericht en met een terras uitkijkend over de rivier. Luxe genoeg! Op het dak is een zwembad met jaccuzzi van waar je uitzicht hebt over grote delen van de stad, waaronder de rivier, de majestueuze Rama IV brug (die een beetje lijkt op de Erasmus brug) en de torentjes van het koninklijk paleis.

De eerste dag laten we altijd onze jetlag, vermoeidheid en vliegtuigspanningen wegmasseren in een van de massagesalons (natuurlijk niet voordat we eerst een duik in het zwembad en een salade op het terras aan de rivier hebben genomen). Elke 100 meter vind je er wel eentje, je hoeft je hotel maar uit te lopen.
Zo'n traditionele Thaise massage kan wat hard zijn voor het verstijfde lichaam dat net meer dan 11 uur in een Boeing 747 heeft doorgebracht, ik herinner met van vorige keer nog het gekraak! Daarom kiezen we deze keer voor een iets relaxtere variant. Thaise massage heb je al voor een euro'tje of 4, 5 per uur maar wij laten het breed hangen en kiezen voor een half uur voetmassage en een half uur lichaamsmassage met warme kruidencompressen (6 euro).
Zo'n massagesessie zou eigenlijk voor elke nieuwe aankomende toerist verplicht gesteld moeten worden. Want echt, na een uurtje voelen we ons helemaal geweldig! Zo afgemat, versuft en gespannen als we binnenkwamen, zo ontspannen en energiek komen we weer naar buiten en kunnen de hele wereld aan, zelfs de hectiek van Khao San Road. Voor wie er nog nooit is geweest: een lange straat van voor tot achter vol met goedkope guesthouses, reisbureautjes, loungebars, pubs, reggaebars, winkeltjes en volgebouwd met kraampjes waar typische backpackers-attributen verkocht worden zoals de obligate Thaise vissersbroeken, enkelbandjes, neus- en teenringen, hippiejurken en allerlei nepartikelen: nep-Gucci, nep-RayBan enzovoort. Oh ja en niet te vergeten de spotgoedkope illegale CD's en DVD's. Als je zo'n DVD koopt heb je kans dat het gewoon met een videocamera'tje in een bioscoop is opgenomen en dan hoor je dus het popcorngekraak van de toeschouwers erdoorheen, maar ach, dat maakt het juist echter want dan lijkt het of je echt in de bioscoop zit! :-)
We hebben ons vooralsnog ingehouden. Onze rugzakken puilen al uit as it is, terwijl ik mijn camera en al mijn beha's (behalve die ik aanhad) ben vergeten. Geen nood, ik heb een nieuwe camera gekocht op Schiphol en ik heb goeie bikini's dus die moeten dan maar dienst doen als lingerie.


  • 28 Juni 2009 - 19:44

    Caren:

    Haha Susanne, wat geweldig, net wat voor jou om je BH's en camera te vergeten. Maar net zo makkelijk vindt je daar weer een creatieve oplossing op, GEWELDIG!! Leuk om te lezen allemaal, ik zie Aisha al helemaal voor me als kleine mondaine prinses die al die heerlijke massages ondergaat met een voor haar bekende grijns op haar gezicht. Heerlijk!! Ik benijd jullie wel. Lijkt mij ook echt een vakantie om met de vriendinnenclub van 3 heen te gaan. Ik ben al jaloers op de voetmassage. Er gaat niets boven een goede voetmassage. Mijn topmassage (voeten en benen) heb ik afgelopen april gehad in China Town (NY), MAN, ik weet niet wat ze deed maar het was goddelijk. Geniet lekker met z'n tweetjes. Ik volg jullie reis op waarbenjij nu. Dikke kus voor Aisha.

  • 29 Juni 2009 - 07:15

    Nynke:

    Klinkt heerlijk bekend allemaal :-)....enjoy daar samen!!

    Liefs Nynke

  • 29 Juni 2009 - 10:26

    Dop:

    Jeempie, we hebben elkaar veel te lang niet gesproken blijkt weer... Wat heerlijk om te lezen zeg, ik zie dat jullie over 35 dagen pas weer terug zijn.. zooooo, das lekker!!

    Khoa San Road, daar zaten E. en ik ook in een heerlijk hotel, ook met zwembad boven, heel mooi. En heerlijk rustig daarboven, als we dan weer beneden het hotel uitkwamen, waren we een soort van verbaasd over alle drukte daar op straat. En inderdaad heerlijk, die massages daar en voor zo'n zalig schappelijk prijsje ook nog!

    Ik meld me weer aan en geniet ze daar!!

    Liefs, Dop

  • 29 Juni 2009 - 10:50

    Annette:

    Hoi Susanne,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. En oooh, wat klinkt die massage goed! Ik moet Menno maar weer eens aan de slag zetten. Ik krijg ook in eens zware reiszin, gelukkig nog maar 3 weken tot wij gaan. Geniet ervan en groetjes aan Aisha, liefs Annette

  • 29 Juni 2009 - 11:07

    Theo:

    Geweldig ... jullie vacantie is goed begonnen. Ik ga jullie volgen ... veel plezier.

    Liefs

  • 29 Juni 2009 - 13:58

    Brigitte:

    Hoi Susanne en Aicha,

    Leuk om jullie weer te volgen! Als ik dit zo lees, krijg ik hopeloos heimwee naar Thailand en naar onze reis van alweer twee jaar geleden. Wij zijn aan het sparen om ook weer weg te kunnen. Heb je toestemming van school om een tijdje weg te zijn? Nou, ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen! Groetjes,
    Brigitte uit Tilburg

  • 29 Juni 2009 - 20:33

    Ria:

    Wat heerlijk is Bangkok. Ik proef en ruik het, ben jaloers op jullie. Lijkt me een prachtig hotel waar jullie zitten.
    Zijn jullie al naar de bios geweest?
    Ik had toen ik naar Damascus ging mijn camera vergeten. Ook daar een nieuwe gekocht. Je zit dan wel met 2 van die dingen.Altijd wel ergens goed voor.
    Afgelopen zondag met Elsa naar de caravan geweest. Ik heb heerlijk gewommen. We zijn samen 2 uur gaan lopen in een hevige stortbui. Heeft wel iets. Morgen ga ik met Eef naar de caravan. Het belooft bloedheet te worden.
    Vandaag mijn nieuwe zaagmachine uitgeprobeerd. Scheelt mij veel tijd in het werken met glasenlood. Ik heb nog 2 opdrachten te doen voordat ik naar Nepal, enz. ga. Morgen krijg ik de mensen op bezoek die mijn huis willen huren voor 3 maanden, sept, okt, nov.
    Het is een gezin dat hier in Bla om de hoek woont. Zij gaan hun huis verbouwen.
    Vrijdag ga ik een weekje oppassen bij Peter in Olst. Daarna 13 juli word ik aan mijn linker hand geopereerd.
    Wens jullie alle liefs toe en denk aan jullie.
    Kusen van mij.


  • 29 Juni 2009 - 21:29

    Patrizia:

    wat een sfeervol reisverslag geweldig om te lezen! HEERLIJK NOG 34 DAGEN enjoy xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 12 Juli 2006
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 60947

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 13 Januari 2016

Nieuw Zeeland

27 Juni 2009 - 03 Augustus 2009

Thailand en verder

04 September 2006 - 02 Februari 2007

nepal-tibet-thailand-laos-cambodja-burma

Landen bezocht: