BHangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu BHangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu

BHangkok

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

30 Juni 2009 | Thailand, Bangkok

We zijn net uitgecheckt uit het Navalai hotel maar hoeven pas om 3 uur richting Suvarnabhumi Airport voor onze vlucht naar Koh Samui. Tijd dus voor een internetsessietje, in een van die heerlijke backpackersrestaurants. Denk: groot overdekt terras, veel hout en boeddhabeelden, hippe muziek, loungekussens en lage tafeltjes, fonteintjes en plafondventilators. Waar je voor 2 euro een American Breakfast krijgt, compleet met eieren, worstjes, toat, koffie en thee, fruit en sap.
Gisteren werd ik super uitgeslapen wakker in ons heerlijke bed. Het zwembad had ik helemaal voor mezelf alleen en Aicha sliep nog tot na 11 uur. Daarna mocht zij kiezen wat we gingen doen en ik wist al wat het zou worden: Siam Paragan en Siam Ocean World. Hier hebben we bijna 3 jaar geleden heel veel tijd doorgebracht.
Siam Paragon is 'Bangkok's Pride', zoals er op de gevel staat geschreven; een beschamend chic winkelcentrum, waar je een Ferrari kunt scoren, een Gucci-setje of Svarovski-juwelen. Alles glanst en glittert er. Op de begane grond bevindt zich een rij sjieke restauraunts en een onafzienbaar grote 'food court', een groot oppervlak met tientallen eettenten, van Portugees tot Sushi en alles daartussenin. Je kunt er de gekste dingen krijgen. Wat bedoel ik met 'de gekste dingen'? Wel, wat dacht je van een Hema-rookworst... Echt gebeurd! Heb ik hier twee en half jaar geleden zelf gescoord. Ik dacht zelf ook dat ik hallucineerde, maar er zijn getuigen bij geweest. Ach ja, het is zo makkelijk om als je ergens reist, alles van het land te eten. Zeldzame Nederlandse dingen vinden, dat is pas een uitdaging! Ik heb er een sport van gemaakt.
Op de bovenste etage vind je een megabioscoop, een Imax-theater en de Nokia-ultrascreens, de ultieme bioscoopervaring met stoelen die in ligstand kunnen, service bij je stoel en een dekentje om lekker warm te blijven. De ouvreuse komt je instoppen en brengt thee met koekjes. De eerste rij begint ongeveer halverwege de zaal, de stoelen staan ver uit elkaar dus geen geruzie om armleuningen (maar ook geen hanky panky mogelijk met je eventuele buurman) en om de twee stoelen is er een gangpad en staat er een schot voor absolute privacy. We zijn echter niet naar de film geweest want er draaide niets wat nog niet in Nederland uit was en ik vond dat we wel wat beters te doen hadden.
Zoals: een BH kopen. Ik had al van een Nederlandse vrouw gehoord die hier in Bangkok woonde dat er voor de Nederlandse boezem in heel Bangkok geen fatsoenlijke BH's te koop zijn. Thaise vrouwtjes zijn niet groter en breder dan Aicha. Doch ik bedacht me dat als het ergens zou moeten lukken, dat in het Siam Paragon zou moeten zijn. Als ze er Hema-rookworsten hebben... Behalve de sjieke winkels is er in het midden een semi-chic warenhuis. Je loopt er helemaal in je eentje tussen de kleren door, met overal verkoopsters maar geen klanten. Eerst leek Jacqueline gelijk te krijgen want alle behaatjes waren klein en de kipfileetjes zaten er al in. Je kon bijvoorbeeld wel Cup C krijgen, maar dan met de vulling erin genaaid, zodat het aan de buitenkant wel een C-cup is, maar er past alleen maar een A-tje in!
Maar er bleek ook een hoek voor grote maten te zijn. Heb ik in Nederland 75-80 C/D, in Thailand blijk ik meer naar de 90D te gaan. Maar dan heb je ook wat! Voor 36 euro twee prachtige beha's gescoord, dus als het goed is zitten ze wanneer ik terugkom nog gewoon op hun plek.
Daarna naar het Siam Ocean World: een waar aquarium-pretpark in de kelder van het Siam Paragon. Ze hebben er niet alleen aquaria met exotische vissen, zeepaardjes enzovoort, maar ook een compleet nagebouwd regenwoud met watervallen en enorme vissen, otters enzovoort, een gigantisch stuk oceaan waar je onderdoor loopt zodat de haaien over je heen zwemmen, een stukje noordpool met echte pinguins en een stuk 'zee' waar je met een glass bottom boat en zwemvesten aan op avontuur kunt, en zelfs tegen betaling met haaien mag duiken! Van dat laatste hebben we maar afgezien - anders heb ik die bh's straks voor niets gekocht.
Dan zit er ook nog een 4d-cinema bij, met een vrij sensationele voorstelling. Je krijgt een brilletje op, je stoel gaat heen en weer, er strijken dingetjes langs je benen, je voelt slangen achter je stoel langs kruipen, allemaal heel echt. Het was een behoorlijk heftige voorstelling met veel schrikeffecten, zelfs voor ons!
Daarna liepen we door Siam Center, een uberhip en minder duur winkelcentrum waar ik graag eens een dagje zonder Aicha zou willen doorbrengen, naar MBK. MBK is weer voor de kleine portemonnee. Het winkelcentrum heeft niet alleen winkeltjes maar ook kraampjes, en wel van het kaliber: Chanel-shirtjes van 2 euro, Calvin Klein-onderbroeken voor 1 euro, een kaart met 80 Wii-spelletjes voor 30 euro en backpackers-outfits (ja, thaise vissersbroeken, hippie-rokken enzovoort). Onafzienbare etages met alleen maar mobiele telefoons en iPods. De gekste meubels. En tussen de winkeltjes door allerlei massage-en beautysalons, waar je je voor 6 euro kunt laten botoxen of een laserbehandeling kunt ondergaan zonder afspraak. Op de vijfde etage bevindt zich ons favoriete food court. La Place eat your heart out! Bij binnenkomst krijg je een soort van credit card en daarmee kun je overal eten en drinken halen, dat je pas als je weggaat afrekent. Je kunt er internetten, heerlijk zitten en er is vaak live muziek. Er staan allerlei keukens met eten van heel de wereld: Frans, Chinees, Grieks, Arabisch, Japans, Thais, een keuken met alleen maar toetjes, een sappenbar, Mexicaans, een steakhouse, ga zo maar door.
Na afloop hebben we door de stromende regen en de Bangkok-spits een taxi terug genomen. Gelukkig dat alles zo goedkoop is hier; als het de prijzen van thuis waren geweest, waren we nu al bijna door ons vakantiebudget heen geweest...
Straks vliegen we naar Koh Samui en van daar nemen we morgenochtend de boot naar Koh Tao. Daar zullen we wat langer blijven. Tot we er genoeg van hebben.

Nu zit ik hier nog even te genieten van al jullie reacties. Keep it coming! Wat leuk al jullie berichtjes te lezen!
Caren, ik heb veel aan jullie gedacht de afgelopen dagen. Wat zou het leuk zijn geweest om met jullie Bangkok onveilig te maken. Monique had zich rot gelachen om het Engels van de mensen hier. Julie had haar ogen uitgekeken in Ocean World en Siam Paragon (als we haar hadden meegekregen uit het hotelzwembad) en jou hadden we waarschijnlijk in shoppingparadijs Siam moeten achterlaten - of je moeten laten platbotoxen om je verder nog mee te krijgen :-)
Dop, hoe heette jullie hotel? Dat van ons heet Navalai. Maar het ligt even buiten Khao San Road.
Brigitte, ik zal aan jullie denken als we straks op Koh Tao zijn, waar we elkaar hebben ontmoet op dat leuke strandje van jullie! Waar gaat de volgende reis heen?
Ria, jouw vraag over de bios is al beantwoord. De camera die ik over heb mag Aicha hebben. Veel plezier in de car en sterkte straks met je hand.

Liefs,
Susanne

  • 30 Juni 2009 - 06:49

    Patrizia:

    wat een leuke manier om thailand te leren kennen. hier is het nu al heel warm vandaag zou het 29 graden worden tja in nederland nou dan weet je het wel. Heb nu ook lekker vakantie dus dat is genieten, geen druk,deadlines of wat dan ook. Als je nog bijzondere maskers tegenkomt?! liefs Patrizia

  • 30 Juni 2009 - 08:39

    Dop:

    Ff snel, zit op het werk. OOOh, ik wil ook. Leest zo heerlijk, ik zie het helemaal voor me.

    Wij zaten in het Buddy Lodge hotel. Kamers beetje koloniaal ingericht. Zwembad boven ook erg mooi opgezet!

    Geniet ervan en ik lees je!

    xx ook voor Aicha, Dop

  • 30 Juni 2009 - 09:16

    Susanne:

    Als ik een leuk masker tegenkom neem ik het zeker mee! Maar je ziet hier niet veel van dat soort maskers.

    Wat ik vergeten was te vermelden: Aicha heeft ook een reisblog, aicha.waarbenjij.nu
    Voor de andere kant van het verhaal! ;-)

  • 30 Juni 2009 - 11:32

    Brigitte:

    Hoi Susanne,

    Wat voor weer is het eigenlijk in Thailand?
    Heet, met af en toe een heftige bui?
    Onze volgende reis gaat waarschijnlijk naar Zuid-Amerika. We zijn al Spaans aan het leren!
    Maar, ik zou ook zo terug willen naar Azie!!
    Nou, geniet van Koh Tao! Gaan jullie duiken?
    Groetjes,
    Brigitte

  • 30 Juni 2009 - 12:57

    Theo:

    Krijg nou tieten .... een heel verhaal over bh's :)

    Leuk om te lezen hoe jullie je trip ervaren. En wat een weelde zo'n shop-center ...

    Liefs

  • 30 Juni 2009 - 18:21

    Monique En Julie:

    Hoi Suus en Aicha

    Wat een verhaal. We komen eraan hoor!!En wat hebben jullie alweer veel gedaan? Ik dacht dat je ging uitrusten de eerste tijd?

    Nou, we hebben nog nagelachen om de foto's met Patrick. En Juul doet nog steeds de Hula dans. Ik heb trouwens wel iedere keer de neiging om aan de nieuwe juf engels te vragen of ze "white wine" wil zeggen maar ben bang dat ik dan in de lach schiet.

    Hier is het momenteel heet. Vrijdag wordt het 33 graden maar dat voelt heel anders dan bij jou. Juul is gelukkig maandag klaar met school. Ze is dan bijna jarig en krijgt na veel geldgesprokkel bij opa's en oma's ook een DS i dus Aicha kan wat uit gaan leggen denk ik.

    Is wel leuk met dit hete weer zwemmen er hele hordes kinderen elke dag in het kanaal. Springen van de brug etc. Heel druk maar wel leuk. Zwembad voor de deur.Iets anders dan dat enorme blauwe strand bij jullie, dat wel.

    Hoe is je boek? Ben benieuwd wat je ervan vindt.

    Zondag ga ik bij Caren de workshop doen met High Tea.We zullen even ons Thais Engels gaan oefenen."me your fliend" enzo.

    Ik hoop gauw weer wat van jullie te horen. Dikke kus voor Aicha.

    XXX Monique en Julie

  • 01 Juli 2009 - 22:08

    Caren:

    Hello Ladies, Wat een heerlijke verhalen allemaal........en wat gaat het gaat er heerlijk mondain aan toe. In het eerste deel van je verslag waan ik me in een Luxe Amerikaanse mal. Wie had er nu ooit gedacht dat Aisha van winkelen hield. Ik zorg er in ieder geval voor dat ik mijn BH's meeneem als ik naar Bangkok ga, want voor mijn maat zal er wel geen BH te vinden te zijn, maar aan de andere kant ..... creatief 2 aan elkaar naaien is me ook niet vreemd. Want Bangkok gaan we een keer met z'n drieen onveilig maken, that's a promise. Eerst nog het Tropisch Regenwoud in Suriname. Ben druk bezig met de trip, nadere info volgt. Ik volg jullie verhalen, geniet nog lekker. Tot snel. Big Hug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 12 Juli 2006
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 60990

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 13 Januari 2016

Nieuw Zeeland

27 Juni 2009 - 03 Augustus 2009

Thailand en verder

04 September 2006 - 02 Februari 2007

nepal-tibet-thailand-laos-cambodja-burma

Landen bezocht: