duiken - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu duiken - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu

duiken

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

05 Juli 2009 | Thailand, Koh Tao

De tijd vliegt hier! We zijn hier nu alweer 5 dagen. Aicha wil helemaal niet meer weg. Ze zegt: als je hier niet gelukkig kunt zijn, waar dan wel? Daar zit wat in natuurlijk, maar ik wil wellicht ook nog wat zien. Voorlopig zitten we hier nog even.
Na 2 dagen chillen heb ik eerst een heerlijke yogales genomen, bij ons bungalowparkje zit een yogaruimte, heel mooi.
Eergisteren dan weer mijn eerste duik. Het was rustig, ik zat met mijn duikgids en nog twee anderen op een boot, we hebben een diepe duik gedaan bij Chumphon Pinnacle, een plek waar vaak walvishaaien worden gesignaleerd maar dat is heel seizoensgebonden. Dit seizoen waren ze nog niet gesignaleerd. Er waren wel allerlei andere grote en mooie vissen.
(Tot mijn grote frustratie hoorde ik gisteren dat er de dag na mijn bezoek ineens walvishaaien zijn gezien op die plek!)
Wat een heerlijkheid, om weer onder water te zijn. Ik ben weer helemaal gelukkig! Aicha zag het allemaal nog niet zitten met dat duiken: al die enge beesten, haaien en giftige vissen en zo, veel te gevaarlijk.
Echter, we zitten hier op een eiland waar iedereen duikt en als ze niet aan het duiken zijn, dan zijn ze er wel over aan het praten. Dus toen kreeg Aicha toch wel interesse. Ik ben met haar langs mijn duikschool gegaan en daar heeft een van de duikleraren haar een uitgebreid college gegeven over alle gevaarlijke en niet-gevaarlijke wezens die je hier in het water kunt tegenkomen. Na afloop was ze gerustgesteld.
We hebben hier hele aardige mensen leren kennen, Marion, een Nederlandse vrouw, haar broer John, Marions zoons Thomas en Niels van in de twintig en het vriendinnetje van Niels, Roos. De halve dag hangen we in de loungekussens van Blue Wind, ons bungalowpark en restaurant/bakery, en houden zo altijd een tafeltje bezet waar wel iemand van ons aan zit. Heel gezellig.
Gisteren hebben we met zijn 7-en een longtailboot gecharterd en zijn om het eiland heen gevaren. Onderweg stopten we in mooie baaien waar je prachtig kon snorkelen. Wie schetst mijn verbazing toen Aicha samen met Niels op zoek ging naar haaien, en er nog in geslaagd is er eentje te vinden ook! Het angstige kind van voorheen kwam stralend het water uit: Mam, ik heb een blacktip reef shark gezien, en aangeraakt! Okeee....

Vandaag was haar eerste duik, een kennismakingsduik met instructeur en al. Dat beviel zo goed dat ze er meteen eentje achteraan heeft genomen. Ik was ook op de boot, heb zelf ook twee keer gedoken vanmiddag.
Toen we terugkwamen begon het ineens heel erg te stormen, het werd helemaal donker, harde regen viel naar beneden en mijn bloes waaide weg terwijl de boot bijna kapseisde. We konden de haven niet bereiken en moesten op open zee wachten tot de storm overgewaaid was. Wij waren niet bang, vonden het wel een avontuur. Maar een paar Thaise mensen bij ons op de boot vonden het best eng, ze deden gauw zwemvesten aan en hielden elkaar vast.

Aicha heeft besloten om voor het duikbrevet te gaan; morgen krijgt ze haar eerste les. Omdat zij gaat lessen, ga ik ook maar weer een cursus doen: reanimeren gevolgd door reddingsduiken.

Terwijl ik dit stukje type, probeer ik foto's up te loaden via deze heel trage computerverbinding. Ik hoop dat het gelukt is.

Liefs,
Susanne


  • 05 Juli 2009 - 18:46

    Dop:

    Oke, dit is ietsjes minder erg om te lezen ;-), ik heb niets met duiken gelukkig.. (snorkelen wel heel gaaf trouwens). Maar goed om te lezen dat je een pinaatje op ons hebt gedronken, ik voelde al iets aparts, iets alchoholisch... heel gek :-)!

    Ik heb nu een foto van een hondje gezien en een foto van Aicha, maar misschien ben je nog bezig?

    Gezellie he, zo mensen op vakantie ontmoeten, dat vind ik toch ook een van de leukste dingen die er is! Leuke gesprekken, soms ook nog leuke contacten voor later en ga zo maar door. Nou, ik ga weer bij mijn schatje liggen, die ligt voor de tv. Het is hier nog steeds wel errug warm hoor. We hebben nu een fan in de slaapkamer, neeeee, geen gluurder... een plafondventilator!

    Genoeg geOHd vanuit NL? Ik weet van al die keren dat wij op reis waren dat ik het zo leuk vond om tekstjes te lezen van de mensen thuis. Dus wat ik wil dat mij geschiedt....

    Duik ze en geniet ze maar weer (goh, wat saai om te schrijven)

    XX Dop en Emiel

  • 06 Juli 2009 - 15:33

    Patrizia:

    gaahaaaii jullie goed ! x

  • 07 Juli 2009 - 07:49

    Perrysport (mmmmpff?:

    Lieve Susanne, geen idee of je mijn reactie nog gezien hebt. Ik lees het gewoon, want ik ben zo lang al niet op reis geweest... nou ja wel n paar keer op en neer na Hamburg (pfff) om me daddy te bezoeken. Die paar keer dat ik hem nog zie, communiceren zit er niet meer in – heb ik nodig om het Zijn te verwerken. Goed ik heb mijn proces.

    Wat ik wil zeggen, ik mis ons contact dat wij hadden ook al was dat veel over de mail. Ik heb ook weinig intiatief genomen... Als je weer terug bent ga ik eens voor jullie koken, (misschien met Devon en Joscha erbij?) hoor ik graag jullie verhalen en hoe het voelt. Of jullie komen n keer na DH. Ik zou meegenieten want voor mezelf gaat dat verre reizen in me eentje gewoon niet met twee kinderen. Devon heeft vandaag zijjn laatste dag Montesoerie en gaat na het VWO, ik vind ik heb me best gedaan om hem daar te krijgen, Joscha had gisteren c diploma zwemmen en wil verder, - nou ook maar duikles dan – zij was al met 3 jaar de eerste bij afzwemmen voor A en kon vanaf de rand tot het gat onder water zwemmen lees duiken, en nog steeds de eerste, nu weer.... en kijkt als of het niks is.

    OK hier de obligatoire weerbericht. Onweer, stormwind, dik en hard regen, wel warm, en mooi weer geweest de laatste dagen.
    ideaal om te gaan brandingkayakken, lekker leeg op strand, juppiejeeeh

    Lieve groet, Per

  • 07 Juli 2009 - 07:49

    Perrysport (mmmmpff?:

    Lieve Susanne, geen idee of je mijn reactie nog gezien hebt. Ik lees het gewoon, want ik ben zo lang al niet op reis geweest... nou ja wel n paar keer op en neer na Hamburg (pfff) om me daddy te bezoeken. Die paar keer dat ik hem nog zie, communiceren zit er niet meer in – heb ik nodig om het Zijn te verwerken. Goed ik heb mijn proces.

    Wat ik wil zeggen, ik mis ons contact dat wij hadden ook al was dat veel over de mail. Ik heb ook weinig intiatief genomen... Als je weer terug bent ga ik eens voor jullie koken, (misschien met Devon en Joscha erbij?) hoor ik graag jullie verhalen en hoe het voelt. Of jullie komen n keer na DH. Ik zou meegenieten want voor mezelf gaat dat verre reizen in me eentje gewoon niet met twee kinderen. Devon heeft vandaag zijjn laatste dag Montesoerie en gaat na het VWO, ik vind ik heb me best gedaan om hem daar te krijgen, Joscha had gisteren c diploma zwemmen en wil verder, - nou ook maar duikles dan – zij was al met 3 jaar de eerste bij afzwemmen voor A en kon vanaf de rand tot het gat onder water zwemmen lees duiken, en nog steeds de eerste, nu weer.... en kijkt als of het niks is.

    OK hier de obligatoire weerbericht. Onweer, stormwind, dik en hard regen, wel warm, en mooi weer geweest de laatste dagen.
    ideaal om te gaan brandingkayakken, lekker leeg op strand, juppiejeeeh

    Lieve groet, Per

  • 07 Juli 2009 - 07:51

    Per :

    waarom plaatst die site de reactie twee keer dan? wis gerust... doei Per

  • 09 Juli 2009 - 16:58

    Ria:

    wat goed van Aïcha dat ze toch gaat duiken! Ben benieuwd naar haar verhalen.
    Jullie hebben een heerlijke vakantie, vooral veel loungen geloof ik.
    Gaan jullie ook nog wat anders ondernemen dan alleen maar strand?
    Een hond van Mike, Pip, is helaas overleden. Hij had iets gegeten dat zijn darm perforeerde. De dierenarts in Laren en Mike hebben zondag nacht zijn leven proberen te redden.Maar Pip is toch de volgende dag gestorven. De andere hond Bo, vindt het allemaal maar gek. Vandaag belde Evelien dat ze een pup,zelfde ras, 9 weken oud, hebben gehaald bij de fokker.
    Aïcha, zodra je thuis bent moet je komen kijken, vraagt Mike. Hij heet Sam. Vooral Mike was erg aangeslagen en volgens Eef zou hij er in geen jaar overheenkomen. Vandaar maar gauw een pup gekocht. Ik heb hem nog niet gezien. Ik ga zaterdagavond naar huis. Ik zit nu in Olst. Vandaag naar Oostmarsum geweest. Veelglas-galeries bezocht. Het is hier regen en zon. De kinderen hier, Nynke (15) en Tijmen (13), zijn erg aardig. Aan hun heb ik niet zoveel werk. Wel moet ik 8 geiten, 2 kippen, 2 katten en een hond verzorgen. Ik loop iedere dag toch wel zo'n 2 uur. Zij wonen midden in het bos. Het is hier werkelijk prachtig.
    Heel veelliefs van mij en geen haaien aaien Aicha en niet te veel lounchen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 12 Juli 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 60977

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 13 Januari 2016

Nieuw Zeeland

27 Juni 2009 - 03 Augustus 2009

Thailand en verder

04 September 2006 - 02 Februari 2007

nepal-tibet-thailand-laos-cambodja-burma

Landen bezocht: