we blijven nog - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu we blijven nog - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu

we blijven nog

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

24 December 2006 | Thailand, Bangkok

Het weer hier is opgeklaard en de voorspelde storm heeft zich (nog?) niet aangediend. De lucht is blauw en het ziet er allemaal prachtig uit hier! We kunnen lekker naar het strand, de zee heeft een prachtige kleur en niet meer dat deprimerende grijs van de laatste week. Aïcha is vandaag (uit zichzelf) begonnen met yoga lessen en ze wil morgen weer gaan. En ze heeft het heel erg naar haar zin met haar Duitse vriendje en met de honden. Ik kan mijn eigen gang gaan, zelfs urenlang op uitstapjes gaan want ze is hier gewoon thuis. De Thaise mensen die hier werken zijn ook zo ontzettend leuk met de kinderen, heel erg lief.
Dus we blijven voorlopig op Koh Samui. Afgezien van het weer en het eten is het hier rustig en mooi en de mensen zijn echt leuk. Niet van die alternatieve, vage of kwasi-hippie mensen maar eigenlijk allemaal interessant en eigen. Heel verschillend ook. Iedereen is hoog opgeleid, maar verder zijn er allemaal verschillende nationaliteiten en leeftijden. Ook veel leuke homo's. De stellen zijn echt sociaal, niet van die stellen die alleen maar met zijn tweeën blijven.
Ik denk dat we het af en toe gewoon rustig aan moeten doen met de yoga en veel uit eten gaan. Elke dag is er weer eentje dat we weg kunnen gaan.

Isaac uit Phnom Penh is net voor twee dagen over geweest, hij is vandaag weer vertrokken. Vanmiddag zijn we met een heel stel mensen naar een waterval gegaan. Vanavond gaan we naar het Italiaanse restaurant met een leuk Duits stel, Bert en Angela, die morgen vertrekken. Een aantal anderen gaan waarschijnlijk ook mee. Maar er blijven nog genoeg leuke mensen over.
Dus we kijken het nog maar even aan.

Over naar huis gaan... hm, ik denk dat we dat niet moeten doen. Ik zou graag Oudjaar met mijn vrienden en familie doorbrengen, maar ik wil niet weg hier uit Azië! Ik wil eigenlijk alleen Oudjaar en een paar dagen in Amsterdam en dan zou ik alweer enorme spijt krijgen en Azië missen. Bangkok, het mooie weer, de mooie stranden, het duikbrevet halen en Burma zien. We hebben hier een jaar naartoe geleefd, dit is iets dat ik maar 1 keer kan doen. Als ik eenmaal thuis ben, kan ik niet meer terug hierheen. Aïcha wil graag naar huis en dan na 2 weken weer terugkomen in Azië om de reis af te maken! Maar dat wordt wel een hele dure grap dan. 1600 euro voor twee retourtjes Nederland met Eva. Dus dat kan niet.
Inmiddels hebben mijn zus en Ria voorgesteld om Aïcha alleen naar Nederland te laten reizen en dat zij dan bij Barbara blijft tot ik terugkom. Iedereen wil het graag, inclusief Aïcha, maar ik heb daar een beetje moeite mee. Ik ben nog nooit langer dan een dag of 3, 4 van Aïcha weggeweest en zou me echt een hele ontaarde moeder voelen om haar zomaar 6 weken bij anderen te laten om zelf lekker te gaan rondreizen. En ik zou haar natuurlijk ontzettend missen. Maar het idee zelf vind ik wel een bijzonder aanbod, dus ik ga er echt over nadenken.
Jullie horen nog hoe het verder gaat.

  • 27 December 2006 - 16:04

    Ria:

    doe dat nou maar. Je zult er echt geen spijt van hebben. Wij verheugen ons er op dat Aicha komt. Ze kan weer naar school en haar vriendjes zien.

    liefs ria

  • 31 December 2006 - 20:57

    Blair:

    Natuurlijk zal het moeilijk zijn om Aicha 6 weken niet te zien, maar zij is een dappere meisje. Maak je geen zorgen (niet te veel). Vergeet niet dat het haar besslising is, not as if you made her. Dat vind ik van haar heel braaf.

    Sterkte en Gelukkig Nieuw Jaar!

  • 01 Januari 2007 - 03:25

    Dop:

    Ik las het berichtje van Aicha dat ze inderdaad naar NL gaat/is gegaan, weet ff niet meer wanneer precies.. Waar ben jij nu Susanne? Hoestie met je?Wat zijn jouw plannen verder? Hoe was je Oud en Nieuw? Uhh, wij hebben 'm al weer gehad hier in Sydney.. vuurwerk was fantastisch, vooral die heftige muziek erbij!!
    Een heel mooi 2007 voor jou en de jouwen!! En dat we elkaar maar in Thailand mogen zien, zou wel gaaf zijn!
    XX Dop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 12 Juli 2006
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 60966

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 13 Januari 2016

Nieuw Zeeland

27 Juni 2009 - 03 Augustus 2009

Thailand en verder

04 September 2006 - 02 Februari 2007

nepal-tibet-thailand-laos-cambodja-burma

Landen bezocht: