In Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu In Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu

In Cambodja

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

29 Oktober 2006 | Cambodja, Khett Siem Reab

Groen, eindeloos groen is wat we zien door het raampje van het vliegtuig. Palmbomen en veel water met waterplanten erop, rijstvelden. Ik kijk of de beroemde ruines en tempels vanuit de lucht te zien zijn, maar helaas niet.
Het is 9 uur 's ochtends en we gaan landen in Siem Reap, Cambodja, waar zich de wereldberoemde tempelcomplexen van Angkor Wat bevinden. Eindeloos vele en als het goed is adembenemend mooie ruines uit een oud tijdperk, die 150 jaar geleden door een Fransman in de jungle zijn ontdekt. Ze zijn ook nog deels overwoekerd met planten en bomen, zo schijnt het.

De laatste twee dagen in Bangkok hebben we weer het een en ander ingehaald: ik moest een kroon, die ik in Nederland niet kon krijgen i.v.m. lange wachttijd. In Bangkok kreeg ik in 1 middag een prachtige keramische kroon aangemeten, voor een klein deel van de prijs die ik daarvoor in Nederland betaal (hoeveel zou een facelift kosten?). Ook was ik al heel lang niet meer naar de bioscoop geweest. In het Siam Paragon ben ik naar de mooiste bioscoop geweest die ik ooit heb gezien: de Nokia Ultimate Screens, een 'VIP-bioscoop'.
Door een ouvreuse in avondkleding word je binnengeleid in een grote zaal waar maar 40 plaatsen zijn, heel ver uit elkaar geplaatst. De eerste rij bevindt zich ongeveer halverwege de zaal zodat niemand 'nekloge' hoeft te zitten. Je neemt plaats op een soort super-comfortabele luxe ligstoel die met een knopje in allerlei ligstanden te zetten is. Om het comfort te vervolmaken krijg je er een kussentje en een dekentje bij en komt de ouvreuse je een drankje en wat lekkers brengen. Ondanks dit ligcomfort ben ik niet in slaap gevallen bij 'The Devil Wears Prada' (vertoond op een zeer groot scherm en met perfect geluid). Voor iemand die al 7 weken in wijde rokken en andere semi-hippiekleding loopt even een heel andere wereld, en ik vind Meryl Streep nu ineens ook leuk.

Maar goed, we zitten nu dus in Siem Reap en voelen ons best lekker hier in Cambodja. Siem Reap is een mooi stadje met oude Franse gebouwen langs een rustige rivier (die een beetje aan de Maliesingel doet denken...). Er is een levendig uitgaanskwartier met kleine straatjes en terrasjes, heel gezellig en mediterraan eigenlijk. Daarbuiten liggen prachtige dorpjes met houten huisjes op palen tussen het groen, en natuurlijk de befaamde tempels. We bekijken ze in een heel rustig tempo, slechts een paar per dag, anders gaat het ons toch alleen maar duizelen. Als HSP heb ik al snel een overdosis aan indrukken en we hebben alle tijd. Tussen de tempels door genieten we van lekker Frans eten, het zwembad bij het hotel of het stadje zelf. Hoe lang we hier blijven weten we nog niet, maar we hebben een week lang toegang tot de tempels. Wordt vervolgd!

  • 29 Oktober 2006 - 15:58

    Olaf:

    nou ha su en ai.............ik ben natuurlijk heel benieuwd in welk hotel jullie zitten en wat jullie al hebben gezien...welke tempels......voor mij is het nog vers, februari jl. was ik er!...gaan jullie ook naar het liefdadigheidsconcert, waar die aparte en zeer welbespraakte westerling geld inzameld voor goede doelen daarooooooo?...........En ik vond het schitterend!.........liefs van olaf

  • 29 Oktober 2006 - 19:52

    Maria:

    Lieve Suus en Aicha,

    Heb gisteren voor het eerst ademloos jullie relaas gelezen, gereageerd op een ouder bericht, over de trekking. Heerlijk om jullie belevenissen te lezen. Geweldig zo via internet, leve de 21ste eeuw... (zegt een digibeet)

    Liefs, Maria

  • 31 Oktober 2006 - 11:17

    Elsa:

    wat is HSP? ga je nog een jungle-tocht maken , met krijsende apen boven je? van Ria niet veel vernomen;hoop dat ze het naar haar zin heeft!?liefs voor alledrie van tante elsa in adam.

  • 31 Oktober 2006 - 11:50

    Susanne:

    Een HSP is een HoogSensitief Persoon, iemand die meer indrukken opdoet dan een ander en daardoor sneller aan zijn/haar tax zit dan anderen omdat niets ze ontgaat.
    Ria heeft ook een pagina: riabulten.waarbenjij.nu
    Groetjes! Susanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 12 Juli 2006
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 60991

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 13 Januari 2016

Nieuw Zeeland

27 Juni 2009 - 03 Augustus 2009

Thailand en verder

04 September 2006 - 02 Februari 2007

nepal-tibet-thailand-laos-cambodja-burma

Landen bezocht: