Statistieken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu Statistieken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu

Statistieken

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

07 Februari 2007 | Nederland, Amsterdam

Weer thuis. Het eerste wat me opviel toen ik mijn huis binnenkwam, was: “Wat heb ik ontzettend veel spullen! Wat moet ik met al die troep?” De afgelopen dagen ben ik dan ook ten prooi geweest aan een enorme opruimwoede. Na een halfjaar uit een rugzakje te hebben geleefd, heb ik een afkeer van mijn ontelbare kledingstukken, prullaria, boeken en andere spullen die je eigenlijk nooit nodig hebt. Ik heb al twee vuilniszakken vol kleren weggekiept en zou eigenlijk een groot deel van mijn andere spullen weg willen saneren, zodat ik straks met een lekker leeg huis zit.
Ik verlang alweer terug naar het simpele leven met weinig bezittingen. De dingen zijn zoveel overzichtelijker. Nu ben ik dagen bezig met opruimen, schoonmaken, dingen laten repareren die het niet doen, internet aansluiten, telefoon laten aansluiten, kabeltv aanvragen, apk-keuring, tandartsafspraken enzovoort.

Aïcha en ik kijken terug op een geweldige reis. Voordat ik wegging bedacht ik me wat er allemaal mis kon gaan, van natuurrampen tot ziekten en van diefstal tot geweld, maar niets van dat alles is gebeurd.

Vraag me niet hoeveel kilometer we afgelegd hebben (en zeg nou zelf, willen jullie dat weten? Tenzij je Rain Man heet). Maar ik kan je wel vertellen dat we in die vijf maanden op 50 verschillende plaatsen geslapen hebben, oftewel 10 verschillende plaatsen per maand. En wat voor slaapplaatsen: budgethotels tot 5 euro, middenklasse hotels (5-20 euro), duurdere hotels, koloniale gebouwen, bij mensen thuis (o.a. in Tibetaanse kamp), matje op de grond bij bergstam in Myanmar, bamboe hutjes op stranden, nachttrein, houten huisjes in Himalaya, klooster in Samye, bungalows.

En dan reken ik plaatsen waar we meerdere malen zijn geweest (zoals de hotels in Bangkok en in Kathmandu) slechts één keer mee. In werkelijkheid zijn we 62 keer verhuisd; 62 keer uit- en weer inpakken en weer in een vervoermiddel stappen op weg naar het volgende oord.

En wat voor vervoermiddelen dan?
Vliegtuigen (21 vluchten in totaal)
Fietsen: in elk land weer andersoortige fietsriksja’s, en natuurlijk huurfietsen
Auto’s: taxi’s, privé-minibusje, ‘share taxi’ (volgepropt minibusje zonder vering), luxe minibus voor toeristen, limousine, gewone bus, pick-up trucks, vrachtwagen (cabine en laadbak), jeep.
Vaartuigen: kano, veerboten (Tibet, Koh Samet, Tonlé Sap-meer, Koh Chang, rivieroversteekboten), opblaasband (Vang Vieng), rivierboot (Kampot), Longboat (Mekong, Don Det, Inle meer, Koh Tao), Catamaran (Koh Tao en Samui), duikboot (Koh Chang, Koh Tao), speedboot (Ang Tong), passagiersboot over de Irawaddy, Chao Praya rivierboot (Bangkok)
Overige vervoermiddelen: paard (Aïcha), benenwagen, olifant, BTS Skytrain (Bangkok), Tuktuks, achterop brommers, scooter, trein, paard en wagen en ossenkar.

Thuisgekomen was de accu van mijn auto leeg en vond ik een kennisgeving bij de post dat ik boete moet betalen omdat mijn auto al in oktober APK-gekeurd had moeten zijn…

Ik sluit dit dagboek hiermee af en leef toe naar de zomervakantie, als we teruggaan naar Koh Tao om verder te gaan met het duiken. Volgend echt reisproject: Mongolië (zomer 2008 )!

Bedankt voor het meelezen en reageren,

Susanne

  • 07 Februari 2007 - 18:11

    Doncamillo(OA):

    Susanne, welkom thuis!Het lijkt me verschrikkelijk...Hoe je zo in het begin schrijft, wat je met al die troep moet etc! Je was onderweg rijker dan nu je "thuis'bent.....Probeer jezelf te blijven, want je hebt meer wijsheid gevonden in de "armoede " dan in het 'rijke "westen. Ik hoop dat je iets van die innerlijke verrijking toch hier kunt koesteren en uitstralen! Groeten uit Amersfoort

  • 24 Maart 2007 - 10:22

    Nicole:

    Lieve Susan en Aicha,
    Gister ineens een helder moment en bedacht dat jullie inderdaad nu wel terug moest zijn. Een aantal keren jullie dagboeken gelezen en niet gereageerd zodoende wist ik wel dat Aicha eerder terug ging. Wat hebben jullie het geweldig gehad en gaan jullie weer hebben. Ik zou graag een keer bij jullie langs willen komen voor alle verhalen en foto's. Dus als je daar op een moment aan toe bent kan je mij een mailtje sturen dan bel ik je op.
    En van al die spullen, vreselijk he ik ben ons huis aan het opruimen, verhuizingen intern maar wat een rotzooi. Je stimuleert mij om nog rigoreuzer te werk te gaan!
    Heel veel liefs,
    Nicole
    nbodewes@tiscali.nl

  • 28 Maart 2007 - 13:39

    Henny:

    Wat een prachtreis hebben jullie gemaakt. Ervaring voor je leven. (Floeps van OA)

  • 25 Oktober 2007 - 12:20

    Sterre:

    cool

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 12 Juli 2006
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 60925

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 13 Januari 2016

Nieuw Zeeland

27 Juni 2009 - 03 Augustus 2009

Thailand en verder

04 September 2006 - 02 Februari 2007

nepal-tibet-thailand-laos-cambodja-burma

Landen bezocht: