Weer 'thuis' in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu Weer 'thuis' in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu

Weer 'thuis' in Bangkok

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

25 Januari 2007 | Thailand, Bangkok

Hehe, ik ben weer 'thuis' in Reflections. In de maanden dat ik hier steeds kwam, ben ik het leuk gaan vinden, aardig ingeburgerd hier. Ik ga het nog missen!

Ik ben een dagje eerder teruggekomen van Myanmar, dat geeft me iets meer ruimte; anders vloog ik 's morgens van Yangon naar Bangkok en dan dezelfde avond door met de nachttrein. En had wel weer zin om even in een wat geavanceerdere omgeving te zitten, zeg maar, en Aicha te bellen en zo.

Inle Lake was schitterend. Een meer van 22 bij 10 kilometer, waar alles op het water gebeurd. Er zijn hele velden met moestuinen waar ze tomaten verbouwen en bloemen, drijvend op het water! Dorpen bestaand uit huizen op palen, waar je alleen met een bootje bij de buurman op de koffie kunt. Kloosters op het water. Eromheen zie je bergen en het is er altijd een beetje mistig, heel feëriek.
Maar allejezus, wat was het ook weer koud daar! Pas tegen een uur of twaalf werd het lekker warm. Ik had nog veel last van mijn voet, dus heb het rustig aan gedaan daar. Beetje gefietst, marktjes bezocht en een hele dag met een boot over het meer geweest met Sandrine en Jean-Paul, het Franse stel van de trek. Maar op die boot was het helemaal koud, een koude wind over het water zodra je begon te varen.
Wat was ik blij toen ik weer in Yangon was, uit de kou!

Ik heb een heleboel foto's van Myanmar geplaatst op mijn fotosite op webshots. Er zijn drie albums: Myanmar people and streetlife, Myanmar Pagodas and religion, Myanmar landscapes and buildings. Zie hieronder de link naar een van de albums, ik hoop dat ie werkt. Zo niet dan moet je het doen via http://community.webshots.com/user/sbulten

Image hosted by Webshots.com
by sbulten

Omdat Han zo goed is geweest om fotoruimte te kopen, ben ik verplicht om ook foto's te plaatsen op deze site ;-) Ik heb geprobeerd een beetje te variëren (er zitten een aantal dezelfde foto's bij van Webshots, maar voor een groot deel verschillen de twee sites van elkaar kwa foto's) en er zitten ook foto's van Thailand hier op deze pagina, plus wat meer foto's van Aicha en mij en de mensen van de yoga retraite. Hoop dat ik hiermee jullie nieuwsgierigheid een beetje bevredig!

PS Ik heb nog nooit zoveel foto's gemaakt in een land, als nu in Myanmar!

  • 25 Januari 2007 - 08:15

    Evonne:

    Hee Suus!

    Wat een geweldige foto's!
    En wat zie je er super uit, lekker ontspannen uitdrukking op je gezicht, lekker kleurtje, mooi hoor!

    Hoe bevalt het verder om helemaal alleen te zijn voor het eerst in al die jaren?

    Liefs,

    Evonne

  • 25 Januari 2007 - 09:27

    Han:

    Ja Suus, het leven wordt er niet makkelijker op met al die mooie fotoos...
    :-))
    Maar gelukkig is dat nog maar eventjes; 2 februari ben je toch terug?
    En weet je al een vluchtnummer?
    Liefs & groet van Han

  • 25 Januari 2007 - 15:39

    Ria:

    Wat een mooie foto's. Ik wil zo weer terug. Morgen Aicha ophalen, zaterdag Rafael erbij. Wordt heeeeel gezellig.

  • 26 Januari 2007 - 06:47

    Brigitte:

    Hoi Susanne,
    Wij zijn inmiddels op Koh Tao. Wij zitten op het Orchid Cliff Resort. Huisje nummer A9 aan het water. Het ligt een kwartiertje lopen van Chalok Baan Kao Bay af voorbij Viewpoint Resort.
    Kom je ons een x opzoeken?
    We zijn er nog 10 dagen.
    Groetjes,
    Brigitte

  • 26 Januari 2007 - 15:52

    Karin:

    Ha meis, eindelijk kan ik jouw berichten lezen. Nog wat achterstand maar al wel de foto's gezien. Prachtig!
    Zie uit naar het bijpraten!

  • 27 Januari 2007 - 17:42

    Maria:

    Hoi,

    Je verhalen zijn zo mooi dat ik vergat de foto's te bekijken, heb ik nu gedaan, schitterend vind ik ze, vooral van lokale bewoners. Wat een contrast beleefde ik vanmiddag, zaterdagmiddag in Winkel van Sinkel (vreselijke plek), thee drinken met vrienden uit Houten en hun Tom (5 mnd jong). Toen ik Tom eventjes in m'n armen had, naast ons stond de kinderwagen met alle toeters en bellen (is ook heel praktisch), zag ik steeds de (sterke!) vrouw voor me op een markt met kind in doeken op haar rug, prachtig en ook praktisch! Enfin, ons wiegje staat hier, vrouwen zouden hier wrschl de jeugdzorg op hun dak krijgen als we baby's gaan wikkelen in doeken op onze rug. Terug naar je foto's... Jij ziet er ook mooi uit. Kom je zo snel al weer terug? Fijn om weer herenigd te zijn met Aïcha, lijkt me. Ik ben heel erg benieuwd naar je verhalen over dat yogacentrum. Ben 3 keer geweest, echt een groentje nog, maar voelt goed, docente is ok. Lieve Susanne, geniet van je dagen die nog resten!!

    Liefs, Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 12 Juli 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 60929

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 13 Januari 2016

Nieuw Zeeland

27 Juni 2009 - 03 Augustus 2009

Thailand en verder

04 September 2006 - 02 Februari 2007

nepal-tibet-thailand-laos-cambodja-burma

Landen bezocht: