Kumari in de herkansing - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu Kumari in de herkansing - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susanne Bulten - WaarBenJij.nu

Kumari in de herkansing

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susanne

08 September 2006 | Nepal, Kathmandu

Eigenlijk zouden we vandaag een kleine trekking van twee dagen gaan doen rond de vallei, om een beetje op conditie te komen en alvast wat aan hoogte te wennen, maar vannacht en vanmorgen heeft het geregend dus het is een modderzooi op de paden. Daarom gaan we voorlopig niet. Nu miezert het nog steeds een beetje, goed weer om te internetten.

Het Indra Jatra festival is nog steeds aan de gang en daarom is er op het plein voor ons hotel nog steeds de hele dag door van alles te beleven. Woensdagavond is Kumari voor de tweede keer de stad rond gereden. Omdat het Kumaripaleis vlak voor ons hotel is, zijn Ria en ik nu weer wezen kijken. Dit keer stonden we goed opgesteld, vlak voor het Kumari paleis. Ze kwam langs ons lopen toen ze van haar paleis naar de kar werd gebracht.

Aicha en ik zijn goed bezig wat schoolwerk betreft; elke dag doen we minstens twee uur en zijn we goed op schema. Eigenlijk zijn we een week voor, maar in Tibet ga ik een hele week geen schoolwerk met haar doen.
Verder heeft ze het hier prima naar haar zin. Ze doet het echt fantastisch! Een echte reiziger, ik ben heel trots op haar. Het is hier geen peanuts voor een kind, in deze ongelooflijk drukke, hektische, vieze stad waar alles vreemd is en we elke dag heel veel rondlopen en bekijken. Daarom hebben we gisteren een dagje 'voor haar' gedaan: naar het zwembad van een sjiek hotel. Lekker zwemmen en luieren aan het enorme zwembad van het hotel de l'Annapurna, dat we helemaal voor onszelf alleen hadden.

Highlights voor haar tot nu toe waren de ritjes met fietsriksja's en de Monkey Temple, oftewel Swayambunath, een boeddhistische stoepa bovenop een heuvel aan de rand van de stad. In het bos op de heuvel leven een heleboel apen in het wild en dat vond ze natuurlijk schitterend om te zien. Bij die tempel heeft overigens een Tibetaanse lama onze hand gelezen. Wat hij zei hou ik voor intimi, maar de dingen die hij over mijn/ons karakter en ons verleden zei, lagen bepaald niet voor de hand en klopten griezelig goed! Dus dat geeft goede hoop voor de toekomst...

Nu we hier een tijdje zijn, zien we hoe Nepal aan het veranderen is. De eerste keer dat ik hier was, was vijftien jaar geleden, de laatste keer acht jaar geleden. Wat me vooral opvalt is dat jongeren vrijer lijken te leven dan vroeger. Jongelui scheuren rond op glimmende motoren, iets wat je vroeger nauwelijks zag, en je ziet ook steeds meer Nepalese meisjes die Europese kleren dragen. Een ander opvallend verschil is dat het traditioneel echt not done is voor een man en een vrouw om zelfs maar hand in hand te lopen, maar dat ik nu zelfs Nepalese stelletjes gearmd over straat zie lopen, zij het heel sporadisch.

We zitten nog steeds met de zak met kleren voor Hamro Jivan. Het kinderhuis is deze week verhuisd en we hebben het nieuwe adres niet! Henk Molhuysen, van het tehuis, zou me het nieuwe adres mailen maar dat heeft hij nog niet gedaan.

Ik vind het leuk om contact te houden met mensen van huis, dus... mail me!!!
sms-jes komen niet aan hier in Nepal.

Liefs,
Susanne

  • 09 September 2006 - 12:39

    :

    sXk

  • 09 September 2006 - 15:04

    Olaf:

    wat een heerlijke avonturen, o susanne en aicha...het lijkt me verrukkelijk om daar zo veel te beleven.....ik neem aan dat het dus vrij makkelijk is om te mailen...en is er overal connectie????..en zijn er nu veel toeristen?...ja, voor aicha is dit natuurlijk helemaal bijzonder en erg nieuw...mmmmmmh, ik zou daar nu ook wel even willen zitten, maar zit nu te ontspannen in de zon met stripboeken, ook heel fijn............heel veel plezier en groeten van OLAF

  • 09 September 2006 - 20:43

    Machteld:

    Ha lieve Suus,
    Even kort een berichtje van mij. Volgende week ga ik eens uitgebreid voor je reisverslagen zitten, nu even snel een krabbel. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en jeeee wat hebben jullie al weer een hoop meegemaakt en gezien in die korte tijd. Zeg maar tegen Aicha dat ik ook trots ben op haar! Reis-genen van haar moeder?
    O ja, ook ik vond het etentje erg gezellig en inderdaad leuke mensen heb je om je heen verzameld suus.!
    Het beste Suus en Aicha, mail jullie binnenkort weer,

    liefs Machteld.



  • 10 September 2006 - 08:59

    Natasja:

    hallo Suzanne & Aicha, hier eventjes een berichtje uit IJsselstein. Wat goed te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. Knap ook dat Aicha het zo goed doet allemaal. Nou zit het haar natuurlijk ook in de genen, het reizen. Kan niet anders met zo'n reislustige moeder. Maar gaaf hoor allemaal. Geniet lekker van de reis en denk vooral niet aan ons hier in het kikkerlandje. Hoewel hier nu wel de zon schijnt (25C) en bij jou miezert het lees ik net. :-)
    Komt vast weer goed. Ik mail snel weer, dit was even een snel berichtje. Dikke knuffel van Erik, Natasja en Floor.

  • 10 September 2006 - 11:30

    Susanne:

    Hallo lieverds,
    Ja, hier in Kathmandu is overal connectie. Er zijn nog niet veel toeristen. Dat komt in oktober, het is nu nog geen seizoen. Vandaar dat het ook af en toe regent.
    Fijn dat het in Nederland ook even mooi weer is. Hebben jullie wel verdiend na al die regen.
    Natasja, jullie krijgen misschien tijdelijke buren. Ik weet er niets van, mijn zus regelt het allemaal. In elk geval geen Miguel...;-)

  • 10 September 2006 - 12:22

    Yvonne Middelkoop:

    Hoi Suzan,
    Wat is dit leuk om te volgen,het is net een spannend avonturen boek. Ook een hele belevenis voor Aicha! Ik ben blij dat alles goed met jullie gaat en ik wens jullie nog veel plezier en mooie belevenissen!! Groetjes,
    Yvonne

  • 12 September 2006 - 00:17

    Blair:

    Ik moet even een beetje huiswerk over het fesival doen! Groetjes aan Ria!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 12 Juli 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 60939

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 13 Januari 2016

Nieuw Zeeland

27 Juni 2009 - 03 Augustus 2009

Thailand en verder

04 September 2006 - 02 Februari 2007

nepal-tibet-thailand-laos-cambodja-burma

Landen bezocht: